piątek, 27 lutego 2015

12. J'adore L'absolu Eau De Parfum

Jako ze wielkimi krokami zbliza sie wiosna, a nic nie nastraja nas bardziej wiosennie niz kwiatowy zapach, pomyslalam ze jest to dobry moment na recenzje zapachu J'adore L'absolu EDP.


J'adore L'absolu jest to flanker znanych perfum Dior 'J'adore'. Za zapach ten odpowiedzialny jest  Francois Demachy, tworca miedzy innymi Miss Dior Le Parfum, o ktorych pisalam wczesniej.





Nutami głowy sa nuty zielone, kwiatowe, nuty serca stanowia jaśmin Sambac, turecka róża, tuberoza, ylang - ylang z Komorów, natomiast nutami bazy sa nuty owocowe, mech, piżmo.

Jesli jestescie ciekawi co to jest Ylang - Ylang, jest to Jagodlin wonny, hodowany w Azji i wykorzystwany w przemysle perfumeryjnym.


 

zrodlo: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSViZHFB1S4liRGWis8zLKqRy4R3y26RYGH7e2HaHoqtkJAqAhI





Zapach L'absolu jest zamkniety w typowym flakonie dla perfum J'adore.  Piekna, klasyczna butleczka, zreszta wszystkie zapachy Dior maja piekne flakony.




Jesli chodzi o sam zapach, to na samym poczatku J'adore l'absolu pachnie jak piekna kompozycja kwiatowa zlozona z rozy, jasminu, tuberozy. Potem przechodzi w nieco cieplejsza nute, dzieki nutom owocowym, a po paru godzinach noszenia sie ujawnia sie 'lesny' zapach mchu i pizma.

Kompozycja jest bardzo ciekawa, nie jest to 'tylko' zapach kwiatowy, 

Nastepna rzecz ktora charakteryzuje J'adore L'absolu jest fakt ze jest to bardzo trwaly zapach. Ja wyczuwam go okolo 6 godzin po aplikacji perfum, niektore osoby mowia ze wyczuwaja go nawet do 9 godzin.

Jesli znacie oryginalny zapach J'adore, to w porownaniu z nim L'absolu wypada zdecydowanie mniej slodko i owocowo jako ze w oryginale mamy nuty sliwki, brzoskwini czy melonu, ktorych brak w tym flankerze.




Jak dla mnie, J'adore L'absolu jest esensja klasyki i dobrego smaku. Jest zapachem wielowymiarowym, nieoczywistym. Jest intensywny, ale nie przytlaczajacy.

Jak dla mnie te perfumy sprawdza sie i na dzien i na wieczor. Kwiatowe nuty powoduja ze zapach moze byc zakwalifikowany do zapachow na wiosne, jednak uwazam ze przez jego wielowymiarowosc i obecnosc nut mchu i pizma, moze byc takze stosowany na jesien czy zime.





Jest to moja ulubiona wariacja na temat oryginalnych J'adore. Uwielbiam go nosic, jest bardzo kobiecy. Kocham w nim to ze jest taki nieoczywisty, kwiatowo-drzewny i bardzo trwaly.

Z tego co patrzylam w internecie zapach ten ma swoich zwolennikow jak i przeciwnikow. Duzo osob zraza sie do tego zapachu przez jego mocny kwiatowy poczatek i twierdzi ze jest tylko kwiatowym ulepkiem. Jednak wg mnie warto dac mu szanse i odczekac pare godzin.

Dajcie znac jesli jestescie fankami oryginalnych perfum J'adore, badz J'adore L'absolu. A moze inny flanker z tej serii skradl Wasze serce (i nos) ? :)



14 komentarzy:

  1. Zapach kompletnie nie mój, ale buteleczkę ma przepiękną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, buteleczka cudna :) Nie jestes fanka kwiatowych zapachow? :)

      Usuń
    2. Nie, wolę zdecydowanie owocowe albo słodkie/ cukierkowe zapachy :)

      Usuń
  2. zapach nie dla mnie, ale sporo osób w moim otoczeniu go uwielbia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi sie ze zapach J'adore, to jeden z popularniejszych zapachow Dior :)

      Usuń
  3. Mam te perfumy ale używam tylko okazjonalnie - ale dla mnie sa zbyt mocne, zbyt słodkie, ciężkie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nooo, dla mnie ten zapach nie jest ciezki, ale to jest kwestia gustu, na kazdym zapach inaczej sie rozwija :)

      Usuń
  4. Uwielbiam wszystkie wersje J'adoer, ostatnio marzy mi się ta najmocniejsza, czyli Lor :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tej nie znam, bede musiala przetestowac :)

      Usuń
  5. Uwielbiam klasyczny J'Adore. Dla mnie to taka kwintesencja kobiecości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dla mnie to jest taki bardzo klasyczny, kobiecy zapach :) Lubie i klasycznego J'adore i tego :)

      Usuń
  6. Tego zapachu nigdy nie miałam, ale klasyczne J'Adore bardzo lubię ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten zapach jest bardzo podobny do klasycznego, wiec sadze ze by Ci sie spodobal rowniez :)

      Usuń